Германската модна къща Hugo Boss отчете ускоряване на валутно коригираните продажби за четвъртото тримесечие в резултат на възстановяване на растежа от магазините си, скок на онлайн продажбите и възстановяване в САЩ, предава Ройтерс.
След серия от предупреждения за печалбата и по-слаби продажби в Китай и САЩ Hugo Boss поднови основните си брандове, за да се хареса на по-младите потребители, намали цените в Китай, затвори магазините на загуба и актуализира сайта си.
Компанията заяви, че продажбите са нараснали с 1% до 735 млн. евро, или с 5% след валутна корекция. За сравнение, средната прогноза на анализаторите от Thomson Reuters Eikon бе за 732 млн. евро. Компанията ще представи пълния си отчет на 8 март.
Акциите на Hugo Boss, които поскъпнаха с над 25% през миналата година и стесниха разликата си с конкуренти в луксозния сегмент, като LVMH и Burberry, записаха повишение от 2% на стойността си сутринта, с което се оказаха сред печелившите в германския индекс на компаниите със средноголяма капитализация.
Според анализатора на RBC Пирал Даданиа растежът в Азиатско-тихоокеанския регион е била по-добър от очакванията, както и в САЩ, но Европа се представя по-слабо с 5-процентов спад на търговията на едро.
Сравнимите продажби от бизнеса на дребно като цяло са нараснали със 7% през тримесечието и със 11% в САЩ, където компанията полага усилия да направи бранда по-луксозен, спирайки да предлага продуктите си в магазини с отстъпки.
Hugo Boss съобщи още, че онлайн продажбите, които спаднаха през първото тримесечие, са скочили с 42%, след като компанията е актуализирала уебсайта си, подобрила е откриваемостта си в търсачките и е предложила повече дрехи на по-ниски цени.
Продажбите са нараснали с 10% след валутна корекция в Азиатско-тихоокеанския регион, основно в резултат на Китай, където компаниите за луксозни стоки, включително френската LVMH и Kering, печелят от подновения интерес на потребителите.
Hugo Boss заяви още, че очаква печалбата за 2017 г. преди лихвите, данъците, обезценката и амортизацията и преди еднократните ефекти да бъде около прогнозираните 493 млн. евро, което е в съответствие с резултатите от 2016 г.